Het houtwerk op het dak van de A619 heeft de afgelopen weken flinke vorderingen gemaakt. Al het houtwerk is diverse keren in de lak gezet en bijna alles is nu gemonteerd. De naden tussen de klossen en het dak zijn met kit afgedicht om het indringen van water te voorkomen. Er kwam overigens bij het plaatsen van de klossen nog een opmerkelijke fout in de tekeningen naar voren. Op de tekeningen staan in de lengterichting van het rijtuig 17 klossen. Op foto’s staan er 18. We hebben er dus 18 geplaatst.

Na de constructie van een vurenhouten model van de raamlijsten, zijn nu alle lijsten in hardhout nagemaakt. Vervolgens worden ze op maat gemaakt en gelakt. De raammechanieken gaan binnenkort in productie, zodat ook deze kunnen worden gemonteerd. Hetzelfde geldt voor de messing geleideprofielen van de ramen. Er is in totaal zo’n 100 meter geleideprofiel nodig! Het vensterglas (veiligheidsglas) wordt in een later stadium aangebracht.

Er is ook een begin gemaakt met het zaken en lakken van de armleuningen voor de zitbanken. Deze leuningen zijn gemaakt van Limburgs eikenhout.